Qulture Services

Nieuwe Brand Identity, UI & UX

Nieuwe Brand Identity, UI & UX

Nieuwe Brand Identity, UI & UX

Als jonge start-up in de evenementenbranche onderging Qulture Services een razendsnelle groei na de corona-periode. In overleg met het team heb ik een volledig nieuwe visuele identiteit gecreëerd, die naadloos aansluit bij hun unieke kernwaarden en essentie. Tegelijkertijd ontwierp ik een meeslepende UI/UX-ervaring voor hun website, waardoor zowel klanten als bezoekers werden verwelkomd in een stralende digitale wereld."

Als jonge start-up in de evenementenbranche onderging Qulture Services een razendsnelle groei na de corona-periode. In overleg met het team heb ik een volledig nieuwe visuele identiteit gecreëerd, die naadloos aansluit bij hun unieke kernwaarden en essentie. Tegelijkertijd ontwierp ik een meeslepende UI/UX-ervaring voor hun website, waardoor zowel klanten als bezoekers werden verwelkomd in een stralende digitale wereld."

Als jonge start-up in de evenementenbranche onderging Qulture Services een razendsnelle groei na de corona-periode. In overleg met het team heb ik een volledig nieuwe visuele identiteit gecreëerd, die naadloos aansluit bij hun unieke kernwaarden en essentie. Tegelijkertijd ontwierp ik een meeslepende UI/UX-ervaring voor hun website, waardoor zowel klanten als bezoekers werden verwelkomd in een stralende digitale wereld."

Klant

Qulture Services

Services

Branding, UI & UX Design

Project

Nieuwe Brand Identity, UI & UX

Jaar

2022

Dashboard Sidebar Close Up
Dashboard Sidebar Close Up
Dashboard Sidebar Close Up

Het project: Qulture Services verhuurt personeel voor grote feesten en festivals. Als jong bedrijf heeft Qulture Services na de corona periode een snelle groei doorgemaakt, wat resulteerde in een toenemende vraag naar personeel. Ze benaderden mij met de vraag om een volledig nieuwe visuele identiteit en webdesign te creëren. Onderzoek: Voor het ontwikkelen van de visuele identiteit van Qulture Services heb ik intensieve gesprekken gevoerd met medewerkers, aandeelhouders en klanten. Dit resulteerde in ons "First Meeting Boek”, waarin we de kernwaarden en andere essentiële aspecten van Qulture Services hebben vastgelegd. Het volledige boek is beschikbaar om te downloaden onderaan de pagina. Daarnaast hebben we een paar User Profiles gemaakt om dieper te duiken in de doelgroep van Qulture Services

Full Dashboard
Full Dashboard
Full Dashboard

Stylescapes: Op basis van de bevindingen uit het "First Meeting Boek" heb ik drie verschillende voorstellen uitgewerkt voor de merkidentiteit in de vorm van stylescapes. Hiermee kon ik Qulture Services een voorproefje geven van hun vernieuwde merkidentiteit en hen helpen bij het maken van keuzes. Daarnaast heb ik 12 verschillende logo's ontworpen en deze samen met verschillende huiskleuren in de stylescapes gepresenteerd. Hierbij kreeg Qulture Services de mogelijkheid om verschillende elementen te mixen en matchen.

Full Dashboard with Sidebar
Full Dashboard with Sidebar
Full Dashboard with Sidebar

Het resultaat: Na de feedback van Qulture Services heb ik verder gewerkt aan het volgende logo en de huisstijl. Alle afbeeldingen en het QS Brand Identity document zijn beschikbaar om te bekijken en te downloaden: https://drive.google.com/drive/folders/1O-NdyLjZHxbGDFsBebumOIMzEKAaWhHk?usp=sharing Webdesign: Daarnaast heeft Qulture Services mij gevraagd om een eenvoudig webdesign te maken dat ze eventueel in de toekomst kunnen implementeren. Na het uitwerken van de information architecture, heb ik het volgende design gecreëerd:

© 2023 Noah van Hoorn

© 2023 Noah van Hoorn

© 2023 Noah van Hoorn