Veranderstroom
Klant
Veranderstroom
Services
UX Design
Project
Verbeteren/vergemakkelijken van klant acquisitieproces
Jaar
2022
Aan mij werd gevraagd of ik kon kijken hoe Veranderstroom het klanten acquisitieproces kon vergemakkelijken en versnellen met als doel meer leads te converteren. Veranderstroom is een Start-up die zich bezighoudt met het verkopen en installeren van zonnepanelen bij particulieren.
Research: Toen mij werd gevraagd door de front-desk/salesafdeling van Veranderstroom of ik met mijn kennis het acquisitieproces van Veranderstroom kon verbeteren, ben ik begonnen met het interviewen van de front-desk medewerkers die dagelijks tientallen klanten spreken. Al snel zag ik een gat in het klanten acquisitieproces. Klanten was het vaak niet duidelijk welke stappen er moesten worden ondernomen in het proces van het eerste gesprek tot de installatie. Ook was het niet duidelijk hoelang deze stappen duurden en hoeveel tijd het gehele traject voor potentiële klanten in beslag nam. Ideation: Met behulp van een concurrentieanalyse en het onderzoek wat ik had gedaan bij de front-desk medewerkers, heb ik de eerste ideeën opgezet. Verschillende user-flows en content kwamen hieruit voort. Prototyping en testing: Na wat testen met kleine design aanpassingen op het gehele design. kwamen we er snel achter dat klanten zowel een uitgebreide uitleg als een snel en overzichtelijke vorm van informatie fijn vonden. implementatie: Daarom heb ik een visual ontwikkeld waarin de stappen overzichtelijk te zien zijn en de tijdsduur snel duidelijk wordt. Daarnaast staat er een geschreven stappenplan bij waar alle stappen in het proces van Veranderstroom worden uitgelegd. We hebben hiervoor een link in het menu aangemaakt en een button toegevoegd in de hero zodat mensen er makkelijk en snel naartoe kunnen navigeren.