Veranderstroom

Veranderstroom's Acquisitie Transformatie!

Veranderstroom's Acquisitie Transformatie!

Veranderstroom's Acquisitie Transformatie!

Ontdek hoe ik als UX Designer Veranderstroom heb geholpen om hun klant acquisitieproces te verbeteren en te stroomlijnen. Met een intuïtief ontwerp en duidelijke stappen hebben we de weg geplaveid voor een betere klantbeleving en indrukwekkende verkoopresultaten. Lees meer over de reis van onderzoek tot implementatie en het positieve effect op hun groei en succes.

Ontdek hoe ik als UX Designer Veranderstroom heb geholpen om hun klant acquisitieproces te verbeteren en te stroomlijnen. Met een intuïtief ontwerp en duidelijke stappen hebben we de weg geplaveid voor een betere klantbeleving en indrukwekkende verkoopresultaten. Lees meer over de reis van onderzoek tot implementatie en het positieve effect op hun groei en succes.

Ontdek hoe ik als UX Designer Veranderstroom heb geholpen om hun klant acquisitieproces te verbeteren en te stroomlijnen. Met een intuïtief ontwerp en duidelijke stappen hebben we de weg geplaveid voor een betere klantbeleving en indrukwekkende verkoopresultaten. Lees meer over de reis van onderzoek tot implementatie en het positieve effect op hun groei en succes.

Klant

Veranderstroom

Services

UX Design

Project

Verbeteren/vergemakkelijken van klant acquisitieproces

Jaar

2022

Veranderstroom Mobile mockup
Veranderstroom Mobile mockup
Veranderstroom Mobile mockup

Aan mij werd gevraagd of ik kon kijken hoe Veranderstroom het klanten acquisitieproces kon vergemakkelijken en versnellen met als doel meer leads te converteren. Veranderstroom is een Start-up die zich bezighoudt met het verkopen en installeren van zonnepanelen bij particulieren.

Research: Toen mij werd gevraagd door de front-desk/salesafdeling van Veranderstroom of ik met mijn kennis het acquisitieproces van Veranderstroom kon verbeteren, ben ik begonnen met het interviewen van de front-desk medewerkers die dagelijks tientallen klanten spreken. Al snel zag ik een gat in het klanten acquisitieproces. Klanten was het vaak niet duidelijk welke stappen er moesten worden ondernomen in het proces van het eerste gesprek tot de installatie. Ook was het niet duidelijk hoelang deze stappen duurden en hoeveel tijd het gehele traject voor potentiële klanten in beslag nam. Ideation: Met behulp van een concurrentieanalyse en het onderzoek wat ik had gedaan bij de front-desk medewerkers, heb ik de eerste ideeën opgezet. Verschillende user-flows en content kwamen hieruit voort. Prototyping en testing: Na wat testen met kleine design aanpassingen op het gehele design. kwamen we er snel achter dat klanten zowel een uitgebreide uitleg als een snel en overzichtelijke vorm van informatie fijn vonden. implementatie: Daarom heb ik een visual ontwikkeld waarin de stappen overzichtelijk te zien zijn en de tijdsduur snel duidelijk wordt. Daarnaast staat er een geschreven stappenplan bij waar alle stappen in het proces van Veranderstroom worden uitgelegd. We hebben hiervoor een link in het menu aangemaakt en een button toegevoegd in de hero zodat mensen er makkelijk en snel naartoe kunnen navigeren.

Resultaat: Met deze aanpassingen is het Veranderstroom gelukt het klanten acquisitieproces meer te stroomlijnen, duidelijker en overzichtelijker te maken voor zowel klanten als de salesafdeling. Wat weer resulteerde in een groei van sales.

© 2023 Noah van Hoorn

© 2023 Noah van Hoorn

© 2023 Noah van Hoorn